Byggbasen i Sverige är stolt mediapartner till en efterlängtad mötesplats som nu åter öppnar upp för byggbranschen.
Under två dagar i slutet av april fylls Byggmässan i Göteborg av ledande leverantörer, spännande produkter, material och smarta innovationer.
På Byggmässan deltar Byggbasen med tre övriga mediepartners, Fastighetsmedia, tidningen Byggaren och tidningen Järn, Bygg och Färg.
Ett unikt system
Byggbasen är en gemensam leverantörsportal för bygg-, fastighet-, och installationssektorn som erbjuder ett unikt system för att prekvalificera leverantörer och entreprenörer.
Byggbasens vd Hans Wigart berättar om företagets affärsidé:
– Vi vill skapa ordning och reda i byggbranschen. Med vårt system sparar man både tid och pengar när man gör sina kalkyler och upphandlingar, säger Hans. På Byggmässan har vi möjlighet att nå ut och nätverka med helt rätt målgrupper, och inte minst få en djupare inblick i hållbarhet och digitalisering, något som är avgörande för oss och våra kunders framtida affärer, fortsätter han.
Intressanta fokusområden
Fokusområden för årets mässa är digitalisering, hållbarhet och kompetensförsörjning. Att på nära håll kunna ta del av och exklusivt uppleva branschens trender och nyheter skapar en fortsatt god grund för Byggbasen att bevara och utveckla sitt koncept.
– Som Nordens största gemensamma leverantörsportal inom branschen vill vi skapa förutsättningar för säkrare affärer och sund konkurrens, säger Hans. Denna gång är det extra intressanta ämnen att få djupdyka i på Byggmässan. Ämnen som stämmer väl överens med Byggbasens grundtanke men även med vår satsning ”Digital first” som syftar till effektivitet, säkerhet och miljötänk inom byggbranschen, fortsätter Hans.